Czas trwania: 45 min Prowadzące: mgr Ewa Iwaniec, mgr Irena Adamczyk Temat: Mój komputer – mój przyjaciel(My computer – my friend)
Cele: Po lekcji uczeń: - poprawnie stosuje w praktyce niektóre pojęcia komputerowe(także prawidłowo wymawia poznane słowa) - uzupełnia zdania odpowiednimi wyrazami – wyróżnia wpisane zdania - czyta tekst ze zrozumieniem - czyta tekst w celu uzyskania szczegółowych informacji(do wykorzystania w tabeli) - tłumaczy na język angielski pojedyncze słowa i wyrażenia - tworzy zbiory ze słownictwem na podstawie słów – kluczy - wykonuje portrety graficzne na podstawie opisu zewnętrznego osób podanych przez nauczyciela, kolegów - zapisuje pojedyncze zdania ze słuchu z zachowaniem zasad ortografii angielskiej - potrafi rozróżnić narzędzia edytora tekstu i edytora grafiki - wie w jaki sposób wykorzystać dostępne narzędzia do pisania i rysowania - formatuje teksty, tabele i rysunki - potrafi obraz otaczać tekstem - potrafi skopiować obraz z edytora grafiki do edytora tekstu
Metody pracy: - praca z tekstem - praca z komputerem Formy pracy: - praca zbiorowa - praca w grupach - praca indywidualna Środki dydaktyczne: - pracownia komputerowa - komputery - edytor graficzny Paint i edytor tekstu Ms Word - kopie zadań angielskich do przepisania i uzupełnienia - kopie tekstów(do wypisywania informacji w tabeli) - kopie opisów osób(do wykorzystania przy sporządzaniu portretów graficznych) - kserokopie nowych wyrazów i ich definicji do przeprowadzenia ćwiczenia słownikowego - arkusze papieru
Przebieg lekcji: - czynności organizacyjne: sprawdzenie obecności, zapisanie tematu - wprowadzenie pojęć komputerowych( key – word, delete, write, read, enter, print, copy, make a file) - praca w grupach – przyporządkowywanie słów i definicji, dedukowanie znaczenia słów - zapisywanie słów na tablicy - ćwiczenie wymowy - ćwiczenie utrwalające znaczenie niektórych słów – w edytorze tekstu Word write (pisanie słów: holiday, season, weekend) delete (usuwanie poszczególnych liter z podanych wyrazów – powstają nowe wyrazy: day, son, end) copy (kopiowanie poszczególnych wyrazów) - przepisywanie podanych przez nauczyciela zdań i uzupełnianie ich wyrażeniami: there is, there are - zwracanie uwagi na ortografię - wyróżnianie uzupełnianego tekstu - uczniowie układają po 2 zdania z there is, there are – praca indywidualna - ćwiczenie w pisaniu ze słuchu i poprawnym pisaniu (ortografia) - uczniowie dyktują sobie nawzajem zdania i zapisują je w komputerze, poprawiają ewentualne błędy ortograficzne - nauczyciele monitorują poczynania uczniów korygując ewentualne niedociągnięcia - tworzenie i uzupełnianie tabeli na podstawie informacji zawartych w tekście – edytor tekstu Word - tłumaczenie w tabeli nagłówków na język angielski - czytanie tekstów ze zrozumieniem w celu uzyskania szczegółowych informacji - uzupełnianie potrzebnych informacji - tworzenie portretów osób na podstawie ich wyglądu zewnętrznego (teksty w języku angielskim) – edytor graficzny Paint - kopiowanie portretów z programu graficznego do tekstu utworzonego w Word
Podsumowanie: Jakie wnioski wypływają z lekcji? (odwołanie to tematu). Praca domowa: utwórz zbiór według słowa klucza Christmas. |